VVD-motie over tijdelijke huisvesting op het industrieterrein

De gemeenteraadsfractie van de VVD op Terschelling heeft woensdagavond in de raadsvergadering een motie ingediend om een pilot te starten die het mogelijk maakt om zo spoedig mogelijk tijdelijke huisvesting te realiseren op het industrieterrein op West. Ook de fracties van het CDA, Samen Terschelling en Plaatselijk Belang sloten zich aan bij het VVD-initiatief, en na een tekstuele aanpassing ook coalitiegenoot PvdA.

De VVD motiveerde haar initiatief door te stellen dat er een schreeuwend tekort is aan huisvesting op Terschelling en dat daardoor ondernemers hierdoor geen of onvoldoende (seizoens)personeel kunnen aantrekken. Het college van B&W werd in de aangenomen motie opgeroepen om een (tijdelijke) ontheffing te verlenen die het mogelijk maakt om op het industrieterrein tijdelijke huisvesting toe te staan als aan alle eisen van het bouwbesluit wordt voldaan.

Wethouder Haringa erkende de urgentie, maar merkte ook op dat er nogal wat haken en ogen aan de eventuele uitvoerbaarheid van de motie zitten.